måndag 1 december 2014

Didactor dela

Idag dök det upp en ny fråga, från min kollega resursläraren.
Det finns studeranden i vår etta som är i behov av stöd i NN:s kurser pga av sjukfrånvaro och för att de inte skall komma efterkälke kommer jag ha stöd med dem.. 
Kan du komma på ett bra system så att jag kan ha tillgång till NN:s material och får ta del av det innan stödundervisningen. Jag vill inte ha redigeringsmöjligheter utan bara tillgång till materialet.

Enklaste är att NN, eller vilken lärare som helst, delar sin kurs med den kollega som behöver ta del av materialet. NN går till sin uppgiftsmapp och väljer den kurs som NN vill dela med sig av. Som exempel vill jag dela min "Matte1" kurs till en kollega (på samma skola), jag klickar på kursen.


I vänstermenyn väljer jag "editera denna kurs"


Jag klickar på "pilen ned" just till höger om "kursadministratörer" så att jag fäller ut listan på lärare i skolan, jag väljer den lärare jag vill dela med och trycker "spara".


Jag får en bekräftelse på att det lyckades.


Läraren som just fått en kurs delad med sig, ser detta i sitt nyhetsflöde (tryck annars på "hem" i menyraden). 


När du klickat på den kursen ser du alla kursens uppgifter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar